Tuesday, October 2, 2018

Caving & White Water Rafting at Gua Tempurung (Part 2)


hello... hai semuaaa
sambung balik citer pasal outing hari tu...


Caving & WHITE WATER RAFTING at GUA TEMPURUNG

okey.. ni sambungannya yee..
kalau nak baca dari awal....
kena buka link Part 1 ni.

okey.. kali nie nak citer pasal first activity...
CAVING
alright.. kitorang dibawa ke Gua Anak Tempurung
sebuah gua yang tak dikomersialkan...
so.. jangan berangan nak ada trak yang cantik cantik..
yang fancy fancy..
so... enjoyyy je la..

berlatar belakangkan Gunung Tempurung (if x silap) kat sini la terletaknya Gua Anak Tempurung

perjalanan ke Gua Anak Tempurung ni menarik..
first.. convoy few kereta (if not mistaken 4 biji kereta)
ke satu destinasi...
sebab dia.. kita guna laluan jalan besar..
so.. ikut je la belakang lori tu..
sampai 1 point tu.. parking kereta.. and naik atas lori.. sorang sorang..

naik lori weeyyyyyy .. hahah


ni la rupa kami naik lori..
pepandai laaa korang nak idup kat atas tu.
berhimpit ke.. ape ke... ko layankan aje..
ade yang selesa duduk.. duduk..
ade yang selesa diri.. diri..
ade yang duduk atas besi.. dok atas besi..
padah dia.. tanggung sendiri..

extreme kat sini.. naik lori ni sendiri..
lori ni main jalan jeee..
dia redahh je ikut laluan jalan merah tu..
yang kitorang kat belakang ni.. terolang oleng ikut mood laluan..
kalau berbumper tu... terasa mcm naik jongkang jongket la sekejap..
kalau laluan tu ade dahan-dahan..
so.. pepandai la korang elak...

sampai destinasi...
semua turun lori.. then dengar taklimat.. 
pastu sama sama jalan masuk ke gua..

pintu masuk gua... pliss jangan berangan pintu gua mcm dalam citer P Ramlee tu. 

dah cakap kan... masuk gua ni x de track cecantik..
yang ada tali je..
pepandai laaa korang nak ejas..
tapi dont worry..
2 guide bawak kita..
so.. dengar arahan... tengok demo..
then buat pelan pelan.. 




laluan dia ok la..
ade yg mencabar jugak ..
ade turun gua..
ade naik gua...
lalu tepi gaung...
macam-macam... tapi enjoyy..

tadi turun... ni kita naik pulakk
tapi dalam tu..
macam-macam khazanah yang kita boleh tengok..
boleh tengok stalagtite... stalagmite..
tengok batu marmar kelabu..
marmar biru..
yang paling best.. ade 1 batu tu warna jingga.. & ada sparkling..

muka enjoy dh lepas azab caving. 

so..  pas keluar tu... kita naik lori semula sampai pickup point..
naik kereta sampai ke kem semula.

so... enjoy few pics masa caving















next activity...
kita sambung kat next post ye..
seee yaaa~~~~






Love,
Cik Purple

No comments:

Post a Comment