Thursday, July 19, 2018

Breakout





Ada yang takut muka breakout bila tukar produk😲 Meh saya explain cara mudah untuk difahami dan inilah yang saya hadamkan dalam diri saya juga.

Selagi bawah kulit tidak bersih selagi tu tetap akan ada jerawat yang tidak henti. Tukar produk apa pun still akan ada masalah yang sama.

Kunci utama sekarang adalah untuk dapatkan kulit yang bebas masalah dan sihat perlu bermula dr bawah kulit. Bukan setakat hanya membersih atas permukaan kulit tetapi dalam kulit juga perlu diberi perhatian.

Sebab kotoran makin lama makin terpendam dlm kulit. Cleanser tidak kira apa jenama pun hanya bertindak mencuci atas permukaan kulit. Sebab tu kalau anda tengok iklan tv, buih2 pencuci muka hanya bersihkan kotoran atas permukaan kulit. Tp bawah lapisan permukaan kulit masih ada kotoran yang tidak dikeluarkan.

Itu punca jerawat atau masalah lain masih ada walaupun kita tukarlah pelbagai produk. tak elok tukar lain, tak elok lagi tukar lagi....lama2 atas meja solek penuh dengan macam2 jenama skincare.😨

Lagi2 bagi penggemar foundation dan makeup tebal, jika tidak betul2 dibersihkan kulit, makin lama makin menebal foundation bersarang dalam kulit. Disebabkan itu kulit sukar bernafas dan oksigen sukar utk masuk kedalam kulit disebabkan produk2 yang kita pakai dah menyumbat liang2 roma. Rasa2nya sihat tak kulit macam ni?🤔

Jadi yang salah bukan produk tetapi diri sendiri yang kurang mahir dalam penjagaan kulit.

Sila hubungi perunding kecantikan berhampiran anda.








Love,
Ladybie

No comments:

Post a Comment